Doe het lekker zelf!

Waar word je nou echt blij van? Terwijl ik dit schrijf zit ik in mijn bikini in de zon. Gewoon in Nederland, op dinsdagmorgen geniet ik de vrijheid van ‘Het nieuwe werken’ dat ik al jaren deed in mijn eigen bedrijf. Het stelt me momenteel in staat deze blog buiten te schrijven. Vogels fluiten, kopje thee erbij en dus die heerlijke zon.

Voor mij één van de dingen waar ik blij van word. De afgelopen dagen heb ik mogen genieten van mediteren en yoga op een Spaans strand, lekker eten en gezelligheid. Een kleine vakantie die me nieuwe energie en ideeën bracht. Ik ga ermee aan de slag en hou je op de hoogte.
Nu ‘onze jongens’ het niet voor ons doen, goede ideeën niet worden uitgevoerd bij gebrek aan geld en er steeds meer krapte ontstaat in onze huidige manier van leven, werken en economie wordt het steeds duidelijker: we moeten het zelf doen. Want oh, wat hoopten we dat we de saamhorigheid op een presenteerblaadje aangediend zouden krijgen in de vorm van een mooi voetbaltoernooi. Hele straten waren al oranje en gelukkig startte de gekte al ruim voordat er een bal geschopt was. Heel stilletjes zijn afgelopen uren de vlaggenlijnen opgerold en gaan we weer over tot de orde van de dag.
Je moet het zelf doen. Je kan niet meer bouwen op oude zekerheden: opdrachten vallen weg, banen worden wegbezuinigd, de voetballers bakken er niks van…..
Terug naar je eigen kern. Ontdekken waar jouw hart sneller van gaat kloppen, waar je goed in bent, wat je leuk vindt om te doen. En vanuit daar verbinden met anderen. Dat is wat je kan doen in deze tijd. Want het schudt en het beweegt dus hoe steviger je op je eigen voeten in je eigen kracht staat, hoe beter het is.
Probeer het maar eens. Je hebt steeds minder te verliezen….
Je bent welkom op een wekelijkse meditatie avond of bij het stilteweekend in september. Check www.selmafalk.nl
Ga naar buiten. Zoek een plek waar je je fijn en veilig voelt. Begin met een aantal rek- en stretchoefeningen. Zorg dat je ergens kunt zitten of liggen. Gebruik je ademhaling om bij iedere inademing nieuwe energie in te ademen en bij iedere uitademing spanning, zorgen en stress los te laten. Doe dit net zo lang als goed is voor je. Bereid je dan voor op je meditatie door helder en duidelijk je doel van deze meditatie te formuleren (bijvoorbeeld: ‘rust vinden’, ‘dichter naar mijn eigen kern komen’, ‘vrede’, ‘me concentreren op mijn ademhaling’, etc.).
Start dan je meditatie en steeds als je wordt afgeleid breng je je aandacht terug naar het doel van de meditatie. Doe dit in ieder geval tien minuten. Sluit dan rustig je meditatie af door nogmaals je doel helder te formuleren en je meditatie eraan te verbinden.